2014. augusztus 6., szerda

Motiváció – Szokás napló



Majd jött a következő feladat. Ez inkább javaslat volt, hiszen senki sem ellenőrizte valójában, hogy megcsinálom-e vagy sem, de én tudtam volna, ha csalok.

A helyes szokások felvételéről van szó. Az elvek nagyon egyszerűek és szigorúak:

- egy régi noteszt kerestem elő és az elkövetkező hat hónapra megszámoztam, dátumoztam a napokat
- egyszerre két szokásnál többel nem szabad foglalkozni: én az edzést és az étkezési napló vezetését tűztem ki meghonosítandó szokásnak
- minden este beírtam igennel vagy nemmel, hogy sikerült-e a napi terv (csak ennyi volt: + vagy –)
- ha harminc napon át kitartok, a szokás az enyém.

A neheze utána jön, mert 3 hónapig még csak ki-kitart a motivációm, de tovább már nagyon nehéz a dolog. Hat hónapnál mondjuk azt, hogy nyertél, a mindennapi életedbe beépült az a bizonyos tevékenység.

A dolog szigorúsága abban rejlett, hogy ha csak egy napot is kihagytam, újra kellett kezdeni. Ebben az esetben szerencsés volt a választásom, mert a két dolog, az edzés és az étkezési napló napi szinten történő vezetése összefüggött és csak egy influenzás megbetegedés miatt maradt ki 2 hét az edzésből, de a naplót azokon a napokon is vezettem.


Étkezési naplóm
  
Megéri, próbáld ki te is! Olyan szokások kialakításában is segít, mint pl.
- minden nap írok egy bejegyzést a blogomba, vagy
- minden nap készítek egy fényképet,
- minden nap hallgatok zenét legalább 10 percet.

 Légy kreatív, találj ki bármit, ami pozitívan hat rád és segít előremozdítani a célod irányába!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése